Efekty specjalne w filmie

efekty specjalne w filmie

 

ZBrush to uniwersalny program do modelowania 3D i tworzenia filmów oraz gier video, w tym także zaskakujących efektów specjalnych. Zobacz jak powstawały intrygujące postaci 3D oraz najciekawsze efekty specjalne przy użyciu oprogramowania ZBrush. Obrazki 3D i tworzenie realistycznych scen to zadanie, z którym doskonale poradzi sobie ZBrush 

 efekty specjalne w filmach

Studia filmowe na całym świecie polegają na ZBrush przy produkcji skomplikowanych projektów z wykorzystaniem dużej ilością szczegółów, aby w efekcie końcowym wcisnąć swoich widzów w fotel kinowy.

Jednym z filmów ostatnich lat, w którym wykorzystano ZBrush była historia mitycznego Herkulesa przeniesiona na wielki ekran. Artysta koncepcyjny Rob Bliss przy współpracy z Weta Workshop z wielką precyzją powołali do życia lwa wielkości 16 stóp. 

ZBrush został wykorzystany również przy produkcji jednego z najpopularniejszych seriali ostatnich czasów, „Gra o tron”. Serial wyprodukowany dla HBO urzekł widownię nie tylko fabułą i wartką akcją. Wysokiej jakości efekty specjalnie stworzone w filmie przy pomocy programu ZBrush zaskakują najbardziej wymagających widzów. Powołanie do życia mitycznych stworzeń – postaci 3D – fantastycznych potworów i smoków ziejących ogniem smoków jest o wiele łatwiejsze jeśli przy produkcji pracują artyści biegle posługujący się programem ZBrush. Na planie współpracował m.in projektant 3D Dan Katcher, który swoją przygodę ze sztuką wizualną 3D rozpoczął już kilka lat temu. 

ZBrush był również niezbędny przy tworzeniu kostiumu dla głównego bohatera najnowszej wersji Robocopa. Pierwszym etapem postprodukcji było zeskanowanie 3D aktora, Alexa Murpy’ego, wcielającego się w postać głównego bohatera. Kolejnym krokiem było stworzenie zbroi policjanta-cyborga bezpośrednio w programie ZBrush. Do produkcji kostiumu wykorzystana została również technologia druku 3d.

Efekty pracy w Zbrush możemy także oglądać w teledysku „Everyday Robots” Damona Albarna. Obejrzyj video, aby zobaczyć jak zostało wykorzystane narzędzie ZSpheres do wyrzeźbienia ikony rocka z cyfrowej gliny.