Tworzenie geometrii

  – TWORZENIE GEOMETRII W ZBrush 4R6 – 

 

Geometria 3D może być tworzona dzięki efektywnym algorytmom w dowolnym momencie, ZBrush umożliwia szukanie dowolnych kształtów bez potrzeby dbania o topologię. Dzięki technologii Dynamesh geometria 3D nie straci niezbędnej rozdzielczości. Z kolei automatyczny proces ZRemesher pozwoli w dowolnym momencie uzyskać czystą siatkę z zachowanym detalem oryginału.

 

 

1. DYNAMESH

 

Podczas modelowania tradycyjnymi technikami wielokąty rozciągają się, co utrudnia pracę na obiekcie. Z nowoczesnym narzędziem Dynamesh możesz błyskawicznie wygenerować nowy model 3D o jednolitych wielokątach. Zaczynając proces od kuli możesz wymodelować nie tylko głowę swojej postaci, ale również całą postać. Dynamesh przenosi wrażenie pracy z prawdziwą gliną do świata cyfrowego. W programie ZBrush materiał jest tak samo plastyczny jak w rzeczywistości: jest elastyczny i podatny na rozciągnięcia, możesz dodać lub odjąć masę albo odwzorować wszelkie szczegóły na powierzchni. Opcja Dynamesh pozwala w łatwy sposób zregenerować geometrię usuwając wszystkie rozciągnięte wielokąty, tworząc równomierny ich rozkład na całej powierzchni modelu. 

Dynamesh pozwala na łączenie kilku siatek, tworząc jeden kompletny model. Dzięki temu możesz połączyć np. wyrzeźbione ucho z siatką głowy. Możesz również przycinać dowolnie siatkę czy tworzyć w niej otwory. Możliwe jest stworzenie własnej biblioteki np. poszczególnych części ciała, aby następnie szybko i dowolnie je ze sobą zestawiać.

Stosując opcję  Dynamesh możesz podzielić model na 2 lub więcej części.

Tworzenie skomplikowanych części do druku 3D zapewnia użycie opcji Shell, który umożliwia m.in. dodanie wewnętrznej grubości danego modelu.

 

 

2. ZSPHERES

 

 

Narzędzie ZSpheres pozwala szybko stworzyć podstawową siatkę, w której topologia jest czysta, a następnie może zostać przekształcona w dowolną formę. Największą zaletą tego narzędzia jest jego prostota. Z jednej ZSphery można rozwijać kolejne, które następnie mogą być skalowane, przesuwane czy obracane. W dowolnym momencie możesz usunąć ZSpherę ze swojego modelu, możesz także włączyć podgląd siatki, która będzie generowana, a po zakończeniu budowy modelu ją wyczyścić za pomocą jednego kliknięcia.

 

3. ZREMESHER

 ZRemesher jest w pełni automatycznym rozwiązaniem, które tworzy nową strukturę wielokąta dla danego modelu. W zaledwie kilka sekund użytkownik może przekształcić Dynamesh zawierający 200,000 poligonów na 10,000 poligonów, zmieniając powierzchnię w sposób bardzo naturalny. Użytkownik ma jednak możliwość kontroli nad danym procesem m.in sterowaniem kierunkami wielokątów poprzez rysowanie krzywych kontroli na oryginalnym modelu.

Co oferuje ZRemesher:

  • Retopologia za pomocą jednego kliknięcia.
  •  Topologia domyślnie generowana przez ZRemesher oferuje przepływ wielokątów, który jest znacznie bliższy temu, co potrafi odtworzyć ludzkie oko.
  • ZRemesher zapewnia kontrolę gęstości wielokątów, która może być stosowana do zmniejszenia lub zwiększenia liczby wieloboków na danym obszarze. Zaznacza się go za pomocą opcji PolyPainting.

 

4. MANEKINY

Tworzenie postaci 3D umożliwiają przykładowe manekiny. Odpowiednia poza jest istotą wybitnej kompozycji. Rytm, gest, waga i wyważenie proporcji stanowią klucz do stworzenia dzieła sztuki. Zastosuj przykładowe Manekiny, aby znaleźć idealną pozę dla jednej lub kilku postaci. Manekiny można łatwo edytować, aby je jak najlepiej dopasować do tego, czego potrzebujesz. Złóż całą scenę kilkoma kliknięciami! W krótkim czasie stworzysz doskonałą harmonię wizualną i będziesz na najlepszej drodze do stworzenia arcydzieła cyfrowej rzeźby.  

 

5. PODSTAWOWE KSZTAŁTY

Jedną z zalet pracy w ZBrush jest tworzenie bardzo złożonych scen, które łączą kilka mniejszych obiektów. Ostatecznie scena 3D może się składać z milionów, a nawet miliardów wielokątów. ZBrush wprowadza dobry system maskowania i deformacji kształtów. Jest on unikalny dla parametrycznych obiektów. System ten pozwala tworzyć nieskończoną gamę skomplikowanych kształtów stosując pojedyncze prymitywy. 

Istnieje szeroki wachlarz atrybutów, które mogą zmienić stan początkowy modelu. To daje dużą kontrolę nad kształtem. Za pomocą krzywych szybko i łatwo zmienisz podstawowe kształty w formę, jaką chcesz uzyskać w oparciu i swoje wyobrażenia. Poprzez edycję krzywej z prymitywów możesz tworzyć nieskończoną ilość kształtów. Dodaj jak najwięcej punktów kontroli wzdłuż krzywej, aby modelować kształty tak złożone, jak chcesz. 

 

6. PĘDZLE

ZBrush oferuje ponad 30 rodzajów pędzli, dzięki którym uzyskasz najrozmaitsze efekty. Naturalne pociągnięcia pędzla uzyskasz rzeźbiąc cyfrowo miliony i miliardy wielokątów, jak prawdziwy rzeźbiarz. Program ZBrush sprawi, że odniesiesz wrażenie pracy z prawdziwym kawałkiem gliny, drewna lub kamienia. Szeroka gama pędzli jaką znajdziesz w ZBrush została stworzona na podstawie rzeczywistych narzędzi rzeźbiarskich. Może chcesz zatopić palce w miękkim kawałku gliny lub odłupać kawałki kamienia z metalowym dłutem? ZBrush to dla Ciebie idealny program 3D.

Narzędzia ZBrush, takie jak symetria, powtórzenie i wiele innych niestandardowych parametrów pozwolą Ci na odwzorowanie szczegółów: typu szwy na tkaninie, twarde krawędzie mechaniczne i wiele innych.