Nowości w wersji ZBrush 4R7

Nowości w wersji ZBrush 4R7

 

 

 

 

 

Wersja 4R7 jest jedną z najbardziej rozbudowanych wersji od wydania ZBrush 4.

W najnowszej wersji dodasz kolejny zestaw narzędzi do swojego arsenału, który poszerzy Twoją artystyczną wolność i kreatywność. W szczególności pomoże Ci w tym: Array Mesh, NanoMesh i ZModeler z QMesh. Wszystkie te funkcje są przydatne w całym procesie twórczym, od wstępnej koncepcji modelu do etapu dopracowywania szczegółów. Pozwalają na większy przepływ pracy, oraz na realizację efektów dotąd niemożliwych. 

Poniżej przegląd najważniejszych dodatków:

1.ZMODELER

 

Ten inteligentny system modelowania wielokątna jest tak zaprojektowany, aby jeszcze bardziej uprościć proces tworzenia nowych kształtów. Funkcje, takie jak łączenie wielokątów, usuwanie pełnych bloków geometrii, łączenie części z zaawansowanych ścieżek czy powtarzanie działań za pomocą jednego kliknięcia, szybko i dynamicznie stworzysz nowe kształty. Możesz także uściślić kształt modelu w czasie rzeczywistym i zrewolucjonizować sposób tworzenia struktur architektonicznych czy bardzo szczegółowych środowisk. Możliwości są nieograniczone.

 

 

2.NANO MESH I ARRAY MESH

Nowe funkcje NanoMesh i Array Mesh pozwalają na zwiększenie ilości szczegółów w modelu, jednocześnie zachowując niską liczbę wielokątów. 

 

3.KEYSHOT

 

W najnowszej wersji ZBrush został zintegrowany z KeyShot 5, aby jeszcze szybciej i łatwiej tworzyć hiper-realistyczne i wysokiej jakości rendery. Jeśli nie posiadasz własnej licencji KeyShot 5 „specjalne wydanie” KeyShot dla ZBrush jest już dostępne. Keyshot Bridge to alternatywa dla istniejącego już silnika renderującego BPR. Swoje modele możesz z łatwością przenieść do Keyshot za pomocą jednego kliknięcia myszką. Jedną z zalet jest to, że Keyshot może stać się Twoim drugim ekranem ZBrush. Wszystkie zmiany nanoszone na modelu zostaną wyświetlone w oknie Keyshot po zaktuktualizowaniu sceny jednym kliknięciem. Keyshot nastawiony jest na łatwość obsługi, działa w systemie drug-and-drop. Keyshot nie jest zamiennikiem PBR a raczej dodatkiem do niego, możesz się przełączać między nimi dowolnie. Kiedy opcja ZBrush dla Keyshot Bridge jest włączona, Keyshot staje się substytutem dla renderingu BPR. Kliknięcie przycisku BPR sprawi, że ZBrush będzie wysyłać wszystkie dane do Keyshot automatycznie bez obawy o selekcję modelu, konwersję szumów do geometrii czy generowanie displacement maps lub innych. ZBrush zrobi to automatycznie.

 

 

 

Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić ofertę połączenia ZBrush i KeyShot, Pixologic oferuje do pobrania darmowy pakiet 137 obrazów tła, 22 obrazów HDR i 8 różnych materiałów gliny.  Ta propozycja jest licencjonowana do użytku zarówno osobistego jak i komercyjnego.

 

  

4.ZREMESHER 2.0

Retopologizacja nigdy nie była tak przyjazna pracy artystów jak użytkowanie ZRemesher 2.0. Za pomocą jednego kliknięcia możesz automatycznie tworzyć organiczną lub o twardych powierzchniach topologię bez spirali. Jeśli topologia jednym kliknięciem nie jest właściwą odpowiedzią na każdą sytuację, można intuicyjnie kontrolować proces ponownej topologii z krzywymi, aby pomóc w określeniu przepływu wielokąta.

5. 64-Bit SUPPORT

Przesuń granice wyobraźni z ZBrush 4R7 64-bitowej Edycji. ZBrush może teraz wykorzystać całą dostępną pamięć komputera i przetwarzać więcej szczegółów, bardziej złożonych modeli i wykonywać szybciej operacje.

6.FBX IMPORT / EXPORT

 Wersja 4R7 wprowadza nowy darmowy plugin: FBX Import Export wspierający tekstury,  mapy tekstur: normalne i displacement maps, blendshapes czy wygładzanie oraz wiele więcej!