Praca na skanach 3D

 

1. Import skanu 3D i redukcja siatki.

 ZBrush importuje pliki w formatach OBJ, STL, VRML. Dzięki modułowi Decimation Master jest w stanie zredukować gęstość siatki bez utraty detalu.

 

 

 Skan: 7508150 polygonów, 3800774 punktów  Skan odchudzony: 290324 polygonów, 152030 punktów

 

 

2. Czyszczenie skanu i naprawa siatki.

Za pomocą kilku narzędzi można znacznie poprawić wygląd naszego skanu. Zbrush pozwala na usunięcie niepotrzebnych elementów, wygładzenie powierzchni czy wypełnienie ubytków na siatce.

 

 

3. Subtool i modyfikacja geometrii.

Dzięki narzędziu Subtool możliwe jest stworzenie wieloobiektowego modelu, a liczne opcje narzędzia maski pozwolą na jego ustawienie w dowolnej pozycji. Poszczególne subtoole możemy również zapisać jako Insert mesh i dodawać dowolnie do innych projektów.

 

4. Insert Mesh

 Narzędzie pozwalające na połączenie kilku skanów w jednym modelu.

5.Teksturowanie z użyciem koloru wierzchołków.

 ZBrush przystosowany jest do malowania na geometrii. Informacja o kolorze jest przechowywana w wierzchołkach. Oznacza to, że rozdzielczość koloru jest bezpośrednio związana z rozdzielczością geometrii.

 

 6. Spotlight-nakładanie tekstury ze zdjęcia