Rendering

 

RENDERING W ZBRUSH

Best Preview Render

Best Preview Render został wprowadzony w wersji ZBrush 4.0. Pozwala na integrację modeli w środowisku 360 ° i wyregulowanie światła sceny przy użyciu nowego LightCap ™ Designer.

Zastosuj swoje ulubione zdjęcia panoramiczne jako tło w ZBrush, zintegruj swój model 3D z oświetleniem otoczenia na czas renderowania. Nie ma znaczenia czy obraz ma 8 bitów czy jest to pełne HDRI, zastosujesz go jako środowisko jednym kliknięciem. Masz nad tym pełną kontrolę, w tym nad zmianami  długości i szerokości swojego punktu widzenia. Do poprawy integracji, ZBrush domyślnie traktuje siatkę podłogi jako „łapacz cieni”, tworząc niewidzialną powierzchnię. 

Zastosowanie Lightcap ™

W zdumiewająco krótkim czasie możesz stworzyć oświetlenie sceny ze środowiska, tworzyć kształty świateł alfa, a nawet dodać tekstury do światła czy tworzyć światło, a następnie użyć Designer LightCap, aby przekonwertować je do środowiska na potrzeby renderu, skutkuje to wyższą dokładnością i pozwala na większą kreatywność w procesie projektowym.

 

Materiały ZBrush

Miłośnicy MatCap ™ mają teraz jeszcze większą moc w zasięgu ręki. Możliwości MatCaps zostały udoskonalone za pomocą kilku nowych suwaków m.in zmiany barw, nasycenia, orientacji i wielu innych. 

Możesz również nadać swojemu modelowi efekt wosku, za pomocą modyfikatora wyregulujesz temperaturę materiału.

Możesz łączyć tyle materiałów na jednym modelu, ile tylko zechcesz.

Przyspiesz proces renderowania

Wszędzie tam, gdzie to możliwe, ZBrush będzie przechowywać cienie, ambient occlusion i rozpraszanie podpowierzchniowe w pamięci do szybkiego ponownego renderingu. To znacznie skraca czas oczekiwania podczas dostosowywania materiałów i kolorów aż do gotowego wyniku. Możesz poświęcić więcej czasu na konfigurację sceny, gdyż czas oczekiwania na każdy render jest znacznie krótszy.

Filtry BPR

Dzięki filtrom BPR w ZBrush, można dokonać wielu zmian bezpośrednio w ZBrush. Dodaj Ostrość do całej sceny lub tylko modelu. Dodaj filtr głębokości pola. Zmień kolor cieni z filtrem koloru. Filtry te mogą mieć wpływ na BPR Cienie, Ambient Occlusion, Maska, Fresnela, Subsurface Rozpraszanie i wiele innych możliwości.