Sculptris

Sculptris

 

 

Sculptris to najlepsze rozwiązanie jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z cyfrowym rzeźbieniem.

Funkcje jakie oferuje program Sculptris są bardzo proste do opanowania, nawet dla osób bez doświadczenia w projektowaniu 3D. Jednocześnie funkcje te wystarczają dla stworzenia modeli 3D bazowych, które następnie można dopracować w innych aplikacjach, takich jak ZBrush.

Sculptris został tak zaprojektowany, aby był przystępny dla każdego użytkownika. Interface jest prosty w obsłudze, a każda funkcja łatwa do zlokalizowania. Program uwalnia również od problemu z geometrią modelu. W trakcie rzeźbienia program analizuje powierzchnię, aby upewnić się czy model 3D zawiera wystarczającą liczbę trójkątów do wyświetlenia szczegółów, które tworzysz. Jeśli jest ich za mało, Sculptris dzieli obszar pod pędzlem pozostawiając resztę modelu bez zmian. Pozwala to na lepsze wykorzystanie zasobów komputera, ponieważ trójkąty dodawane są tylko w potrzebnych fragmentach. Dynamiczny podział modelu jest stosowany również podczas dodawania objętości. Podczas gdy inne programy rozciągają istniejące poligony, Sculptris dodaje nowe.

Scuptris został zaprojektowany tak, aby bez trudu współpracować z programem ZBrush, co z kolei pozwala na import siatki do innych aplikacji 3D. Po wybraniu przycisku GoZ w Scuptris cała siatka zostanie przeniesiona do ZBrush.

Program Sculptris posiada kilka podstawowych pędzli, które pozwalają dodać materiał, odjąć jego nadmiar, wygładzić powierzchnię oraz dodać inne deformacje. Sculptris pozwala także na teksturowanie modeli m.in za pomocą indywidualnych tekstur alpha, które możesz zaimportować a następnie malować nimi powierzchnie modelu. Możesz również skorzystać z materiałów dostępnych w bibliotece Sculptris lub zaimportować z ZBrush. Tekstury są czytane tylko w formacie png.

Sculptris automatycznie tworzy mapy UV, co pozwoli Ci w łatwy sposób malowanie i teksturowanie swojej rzeźby. Pozwala również na szybkie przejście do programu Photoshop, w którym również możesz nałożyć teksturę a następnie wrócić do Sculptris by kontynuować pracę.

 

WYMAGANIA:

Upewnij się czy sterowniki Twojej karty graficznej są aktualne odwiedzając witrynę producenta (NVidia, Intel lub AMD/ATI).

 

Windows:

System operacyjny: Windows XP SP2/Vista/Seven

Procesor: 1Ghz Pentium 4 i wyższe (lub kompatybilny)

Pamięć: 1GB RAM

Karta graficzna: ATI lub NVidia ze wsparciem openGL 2.0

Rozdzielczość ekranu: 1024×768

Polecane: Wacom lub kompatybilny tablet graficzny

 

Mac OSX

System operacyjny: Mac OSX 10.5/10.6.

Procesor: 2Ghz core 2 duo i wyższe (lub kompatybilny)

Pamięć: 1 GB RAM

Karta graficzna: ATI lub NVidia ze wsparciem open GL 2.0

Rozdzielczość ekranu: 1024×768

Polecane: Wacom lub kompatybilny tablet graficzny